Cash for a bicycle!

Wordt ‘cash for car’ cash for a bicycle?

De Kamer keurde op 15 maart 2018 het wetsontwerp voor de mobiliteitsvergoeding – beter bekend als de cash for car-regeling – goed. Met dit principe wil de federale regering het aantal salariswagens op de weg naar beneden halen en zo het mobiliteitskluwen ontwarren. Maar wat houdt de regeling nu precies in? En welke vergoeding staat er concreet tegenover de salariswagen?

SD Worx schreef er een erg duidelijk artikel over.

 

Het mobiliteitsbudget: een beter alternatief

We kunnen nog een stap verder gaan. Door werknemers een mobiliteitsbudget aan te bieden dat ze kunnen spenderen aan een waaier van vervoersoplossingen, creëer je nog meer flexibiliteit en keuze. Werknemers kunnen dan bijvoorbeeld kiezen voor een kleinere salariswagen en het bedrag dat overblijft investeren in een vouwfiets of plooifiets, om de laatste kilometers naar het werk per fiets af te leggen. Geen file, geen parkeerstress. Voor wie een lang traject voor de boeg heeft, kan dat een prima alternatief zijn. Of je investeert in een abonnement voor het openbaar vervoer, een elektrische fiets of een speed pedelec. De sociale partners legden hiervoor een eigen voorstel op tafel. Technische werkgroepen binnen de regering buigen zich momenteel over de haalbaarheid ervan.

bron SD Worx

We vertellen je er graag bij dat er nog meer redenen zijn om met je fiets naar het werk te rijden. Of lees je liever een échte getuigenis?

Cash for car of mobiliteitsbudget?

iBike selecteerde voor jou hierover dit artikel uit De Standaard.

 

e-worldtraveller koga 2018

koga e-inspire 2018

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *