Herstellingen

Fiets binnenbrengen voor herstelling of onderhoud?

Contacteer je iBike-winkel telefonisch. Zo kunnen we je meteen de juiste vragen stellen en inschatten hoeveel tijd het ongeveer vergt om je verder te helpen. We spreken een tijdstip af en sturen een SMS als je fiets klaarstaat.

Welke fietsen herstelt iBike?

iBike herstelt alle fietsen die ooit aangekocht zijn bij iBike én alle fietsen van (iBike)-merken gekocht bij andere professionele fietsenwinkels. Herstellingen van andere merken gebeurt in overleg met de klant.

iBike geeft hiermee duidelijk voorrang aan iBike-klanten. Het niet herstellen van fietsen uit supermarkten, online of tweedehands is geen populaire maatregel. Dat beseffen we. Lees hieronder aub onze argumenten.

We houden van alle fietsen

We houden van alle fietsen. En we hebben een bijzondere voorliefde voor alle fietsen die we zelf geleverd hebben. Logisch want die fietsen hebben we zelf geselecteerd vanuit onze kennis en ervaring. Van deze fietsen kennen we de oorsprong, de historiek, de fabrikant en alle kwaliteiten. We onderhouden prima relaties met alle leveranciers van deze fietsen. Garanties, bijbestellingen, onderdelen, retours, technische ondersteuning, … dat gaat vlot. Het zijn partners geworden.

iBike klanten en herstellingen

iBike geeft graag prioriteit aan herstellingen van fietsen die wel zelf leverden. Alle iBike-klanten verdienen onze allerbeste en snelste service.  We laten onze eigen klanten niet in de kou staan. Tachtig procent van ons cliënteel gebruikt een fiets om naar het werk te rijden. Die mobiliteitsfiets moet elke dag kunnen bollen. Dan moet je gewoon snelle service bieden.

Geen iBike fiets?

Ik heb nog geen iBike-fiets en zou graag het onderhoud door iBike laten uitvoeren? Dat kan in bepaalde omstandigheden, rekening houdend met een aantal argumenten.

Kocht je je fiets in een discountwinkel dan kunnen we je niet helpen omdat de onderdelen meestal niet standaard zijn en bovendien moeilijk of niet te verkrijgen zijn. We kennen die leveranciers niet en/of kunnen er gewoonweg niet kopen omdat die fabrikanten samenwerken met andere fietsenwinkels of hun eigen merkenwinkels hebben. Lange wachttijden en ontevredenheid tot gevolg. Daar staat iBike niet voor.

Kocht je je fiets online of in het buitenland dan is dit sterk afhankelijk van het type en het merk. Neem dan even contact met ons op aub.

Contacteer ons bij elke twijfel aub. We helpen iedereen graag verder.

Lees ook even het persartikel over onze visie op onderhoud en herstellingen.