Herstellingen

Welke fietsen herstelt iBike?

iBike herstelt alle fietsen die ooit aangekocht zijn bij iBike én alle fietsen van iBike-merken gekocht bij andere professionele fietsenwinkels. Herstellingen van andere merken gebeurt in overleg met de klant.

iBike geeft hiermee duidelijk voorrang aan iBike-klanten. Het niet herstellen van fietsen uit supermarkten, online of tweedehands is geen populaire maatregel. Dat beseffen we. Lees hieronder aub onze argumenten.

We houden van alle fietsen

We houden van alle fietsen. En we hebben een bijzondere voorliefde voor alle fietsen die we zelf geleverd hebben. Logisch want die fietsen hebben we zelf geselecteerd vanuit onze kennis en ervaring. Van deze fietsen kennen we de fabrikant en alle kwaliteiten. We onderhouden prima relaties met alle leveranciers van deze fietsen. Bijbestellingen, onderdelen, retours, technische ondersteuning, … dat gaat vlot.

iBike klanten

iBike geeft graag prioriteit aan eigen verkochte fietsen. De iBikeklanten verdienen onze allerbeste en snelste service.  We laten onze eigen klanten niet in de kou staan. Tachtig procent van ons cliënteel gebruikt een fiets om naar het werk te rijden. Dan moet je gewoon snelle service bieden. Je kan het je niet permitteren om iemand een week te laten wachten.

Geen iBike fiets?

Ik heb nog geen iBike-fiets en zou graag het onderhoud door iBike laten uitvoeren? Dat kan in bepaalde omstandigheden, rekening houdend met bovenstaande argumenten.

Kocht je je fiets in een discountwinkel dan kunnen we je niet helpen omdat de onderdelen meestal niet standaard zijn en bovendien moeilijk te verkrijgen. Lange wachttijden en ontevredenheid tot gevolg. Daar staat iBike niet voor. Kocht je je fiets online of in het buitenland dan is dit sterk afhankelijk van het type en het merk. Neem dan even contact met ons op aub.

Knelpuntberoep

Fietshersteller is een echt knelpuntberoep geworden, er is een tekort aan techniekers. Als je dan je goeie techniciens moet laten sleutelen aan een fiets van de Aldi of de Decathlon is dat puur tijdverlies. Van minderwaardige kwaliteit kan je onmogelijk nog een goeie fiets maken. Daar haal je ook weinig eer uit. Ken je iemand die passie heeft voor de fietswereld? Bezorg hem/haar dan zeker onze vacatures.

En online?

Ook fietsen die gekocht zijn op het internet worden helemaal achteraan de herstelwachtlijst geschoven. Een boek dat je online kocht kan je makkelijk terugsturen, een fiets niet. Daar moet je lokaal mee terecht kunnen. En dan zit er maar één ding op: koop die ook lokaal aan.

Contacteer ons bij elke twijfel.