fbpx

Nutcase: een helm die je gewoon wil dragen

Een helm die je niet moet dragen, maar eentje die je gewoonweg wil dragen. Dat is de filosofie van de hippe vogels bij Nutcase. De Amerikanen willen helmen dragen ‘fun again’ maken en daar slagen ze in. Hun handelsmerk? Opvallende en kleurrijke designs.

De roots van het merk ligt in de staat Orgeon. Michael Morrow ging daar in 2000 kijken naar een footballwedstrijd en voor de gelegenheid had hij twee helmen gepimpt met de mascottes van beide teams. De respons op de tribunes was onmiddellijk overweldigend. Op dat moment ging er een lichtje branden bij de oprichter van Nutcase en voormalig creatief directeur bij Nike. Leuke, opvallende en unieke helmen? Yes, we can! Sindsdien maakt Nutcase er een erezaak van om helmen te ontwerpen die een glimlach op je gezicht toveren iedere keer je eentje ziet of opzet. We durven het zelfs kleine kunstwerkjes noemen.

Stijlvol én veilig

“Helmen met tekeningen zijn vaak gebaseerd op cartoonfiguurtjes. Wat betekent dat zowat iedereen ouder dan 3 er niet meer voor in aanmerking komt. Terwijl er toch een hoop kinderen en volwassenen zijn die niet per se op zoek zijn naar een sporthelm, maar wel wat kleur in hun outfit willen.”, laat oprichter Morrow optekenen op de site van Nutcase. De ontwerpen van het merk komen niet enkel uit hun eigen rangen. Ieder jaar organiseert de fabrikant ook een designwedstrijd. Onder de noemer ‘Unframed’ nodigen ze ontwerpers wereldwijd uit om ideeën voor een helm in te dienen. Met al een aantal leuke resultaten tot gevolg.

Ten slotte (en belangrijk!): Nutcase helmen bieden een grotere bescherming dan andere modellen. Omdat ze wat verder de slapen komen en lager zitten aan het achterhoofd. Stijlvol én veilig dus!

Check het aanbod helmen van Nutcase

Tagged , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *